U krijgt bijvoorbeeld bemiddeling als:
- er in fase 1 (de zelf-zoek-periode) te weinig nieuwe woningen waren in de Urgentieregio van uw keuze. Met ‘te weinig’ bedoelen we; twaalf of minder verschillende woningen die pasten bij het aantal slaapkamers en het type woning zoals dat in uw urgentie staat.
- u heeft geen aanbieding(en) gehad, maar u heeft wel genoeg gereageerd op de woningen op WoonnetRijnmond. Met ‘genoeg’ bedoelen we; minimaal twaalf keer in de Urgentieregio van uw keuze. De woningen waar u op reageerde pasten bij het aantal slaapkamers en het type woning zoals dat in uw urgentie staat.
- u heeft maar één aanbieding van een woning die paste bij het aantal slaapkamers en het type woning geweigerd. En er waren te weinig nieuwe woningen in de Urgentieregio van uw keuze. Met ‘te weinig’ bedoelen we; twaalf of minder verschillende woningen die pasten bij het aantal slaapkamers en het type woning zoals dat in uw urgentie staat.
Als dit één van uw situaties is dan nemen wij drie maanden na de datum waarop u urgentie kreeg (staat op de urgentie) contact met u op. U hoeft ons dus niet te bellen; wij bellen u.
Nadat we u gesproken hebben starten we fase 2: bemiddeling-periode. Wij geven bij alle corporaties die woningen hebben in de Urgentieregio van uw keuze aan dat u bemiddeld moet worden. De corporaties gaan dan ook kijken naar een woning die past bij het zoekprofiel wat in uw urgentie staat.
Dit betekent niet dat u nu zelf niet meer hoeft te reageren!
U blijft net als in fase 1 actief reageren op woningen die passen bij het aantal slaapkamers en het type woning zoals dat in uw urgentie staat.
De corporaties bieden u één keer een woning aan die past bij het zoekprofiel wat in uw urgentie staat. Dat aanbod kan uit de hele Urgentieregio komen.